dzisiaj jest piątek, 19 kwietnia 2024

Doliną Małej Łąki ku Czerwonym Wierchom

2018-11-29 14:14

Wycieczki Dolinami są z reguły długie i o stosunkowo niedużej różnicy podejść, tak jest też w przypadku tej wycieczki. Miejscami zdarzają się ostrzejsze podejścia. Trasa naszym zdaniem zdecydowanie nie dla wózków! My wybraliśmy się z przyczepkami rowerowymi (koła 20" oraz 16") i ... zostawiliśmy je po drodze :) Duże kamienie powodują, że to nie była wycieczka ale walka z sobą, sprzętem i trasą. Natomiast po zostawieniu przyczepek, zaczęła się piękna, dająca radość wycieczka :) Młodsze dzieciaki przesadziliśmy do nosidełek, zrobiliśmy przepak ekwipunku do plecaków i ruszyliśmy.

Spod parkingów ruszamy szlakiem pieszym (żółty i niebieski), przecinając szlak czarny czyli Drogę nad Reglami. Cały czas idziemy piękną doliną, z wysokimi i zadrzewionymi zboczami. Towarzyszący nam cały czas potok daje choć odrobinę chłodu w upalny dzień.

Na rozwidleniu szlaków kierujemy się szlakiem żółtym ku Wielkiej Polanie, na której można zrobić wielki popas! Śmiało można puścić dzieciaki, które zapewne bardzo zmęczone, po 5 minutowym odpoczynku znów mają siłę na harce :) Stąd roztaczają się piękne widoki na Czerwone Wierchy.

Dolina Małej Łąki - Tatry z dziećmi

Widok na Czerwone Wierchy, jeszcze ładniejszy gdy podejdzie się Doliną ku szczytom!

Dla tych, którzy mają czas i ochotę polecamy podejście na Kondracką Przełęcz. A ponieważ prawdziwy turysta nie wraca tą samą trasą ;) może zejść szlakiem pieszym czerwonym oraz a następnie szlakiem pieszym czarnym przez Małą Polankę i żółtym - tutaj niestety trasa łączy się ze szlakiem podejściowym. Ponieważ my nie byliśmy aż tak ambitni i nie mieliśmy aż tyle czasu, zakończyliśmy na podejściu w kierunku Kondrackiej. Tutaj nasza Amelka na pytanie czy jej się podobało i czy warto było przyjść odpowiedziała nam: "Tak, takie zwykłe góry" ;) Cóż, dzieci czasami mają inne niż my potrzeby i postrzeganie świata ;)