dzisiaj jest środa, 24 kwietnia 2024
Booking.com

Kliknij województwo, aby zobaczyć atrakcje.

Mapa atrakcji dolnośląskie kujawsko-pomorskie lubelskie lubuskie łódzkie małopolskie mazowieckie opolskie podkarpackie podlaskie pomorskie śląskie świętokrzyskie warmińsko-mazurskie wielkopolskie zachodniopomorskie

Kliknij województwo, aby zobaczyć wycieczki.

Mapa wycieczek dolnośląskie kujawsko-pomorskie lubelskie lubuskie łódzkie małopolskie mazowieckie opolskie podkarpackie podlaskie pomorskie śląskie świętokrzyskie warmińsko-mazurskie wielkopolskie zachodniopomorskie

Kliknij województwo, aby zobaczyć noclegi.

Mapa noclegów dolnośląskie kujawsko-pomorskie lubelskie lubuskie łódzkie małopolskie mazowieckie opolskie podkarpackie podlaskie pomorskie śląskie świętokrzyskie warmińsko-mazurskie wielkopolskie zachodniopomorskie

Podwójna sakwa na bagażnik Sport Arsenal LRC 460 - wrażenia z użytkowania

2018-06-21 12:50

Firma Sport Arsenal powstała w 1992 roku w Czechach i specjalizuje się w produkcji sakw i bagażników rowerowych i jest ich największym producentem u naszych południowych sąsiadów. Dzięki wyspecjalizowaniu się i bogatemu doświadczeniu firmy i połączeniu z popularnością roweru i turystyki rowerowej w Czechach firma stworzyła bardzo udane sakwy: praktyczne, wygodne w użyciu i dobrze wyposażone. Wśród produktów Sport Arsenal każdy znajdzie coś dla siebie.

Przeznaczenie

Nasze sakwy otrzymaliśmy w prezencie ślubnym od naszych przyjaciół, którzy znali nasze zamiłowanie do aktywnego spędzania czasu. Jeździmy z nimi na wycieczki rowerowe już ponad 5 lat. Posiadane przez nas sakwy z serii LRC należą do kategorii produktów rekreacyjnych i są idealne dla osób:

- wybierających się od czasu do czasu na krótkie wycieczki,

- dla mniej wymagających turystów rowerowych, którzy preferujących jazdę po szosach i łatwych do przejechania drogach,

- z maksymalnym ciężarem do 15 kg.

Naszym zdaniem w takim użytkowaniu sprawdzają się bardzo dobrze. Sakwy bez problemu podłączaliśmy do różnych rodzajów bagażników rowerowych, nie tylko Sport Arsenal, ale także Thule Tour Rack oraz tych najprostszych, w które wyposażone były rowery w wypożyczalniach.

Nie mielismy problemu z zapakowaniem się w sakwy na całodniowe wycieczki rowerowe. Wszystko co chcieliśmy zabrać, mieściło się w nie, a dzięki 4 kieszeniom (po 2 w każdej komorze), mogliśmy rozdzielić bagaż w taki sposób, aby nie tracić czasu na jego szukanie.

Budowa i mocowanie do bagażnika

Sakwa składa się z dwóch bocznych komór, każda o pojemności 10l – niedużo, ale na krótkie wycieczki rowerowe oraz do jazdy po mieście, gdy trzeba zabrać trochę bagażu spokojnie wystarcza. My spokojnie pakowaliśmy się w nie na całodniowe wycieczki rowerowe, podczas których robiliśmy do 80 km. Przy wkładaniu większych gabarytowo przedmiotów brakuje większej pojemności - np. termos i aparat (lustrzankę) muszę umieszczać w osobnych komorach po każdej ze stron.

Zamki do komór nie są odkryte, są chronione przez naszyty na nie materiał, zalaminowany od spodu, co utrudnia przedostawanie się wody poprzez zamki. W tylnej części sakw znajdują się kieszenie, w których można umieścić np. dodatkową butelkę/bidon.

Sakwa rowerowa na bagażnik Sport Arsenal LRC 460

Zestaw mocowany jset do bagażnika za pomocą 2 pasków z rzepami na górze i gumek z metalowymi haczykami na bocznych komorach. Proste i skuteczne rozwiązanie, umożliwiające błyskawiczne zamontowanie i zdjęcie sakw z bagaznika Często biorę sakwy na zakupy i jestem z nich zadowolony. Szybko zdejmuję z bagażnika, zakładam na ramię dzięki szerokiemu paskowi i pakuję do nich zakupy. Minus jakie zauważyłem dla takiego mocnowania sakw do bagażnika to:

- nieznaczne przesuwanie się sakw do tyłu przy postawieniu roweru na sztorc – np. w windach, przy przenoszeniu przez zwalone drzewa itp. Taka sytuacja występuje w przypadku przewożenia w nich naprawdę ciężkiego bagażu;

- rysowanie bagażnika przez haczyki mocujące.

Sakwa posiada wszycia z odblaskowego materiału, dzięki czemu są dobrze widoczne po zmroku, a pokrowiec przeciwdeszczowy jest w widocznym, w moim przypadku niebieskim kolorze. Obecnie pokrowiec ten jest koloru żółtego, co czyni go jeszcze bardziej widocznym.

Dane techniczne, podane za stroną dystrybutora:

- pojemność: 20 litrów (2 boczne komory po 10 litrów)
- szerokość bocznej komory na górze 33cm, na dole ok. 18-20cm (sakwa zwęża się na dole), grubość bocznej komory 12 cm, razem z zewnętrzną kieszenią ok. 18 cm, wysokość: 33cm
- waga całkowita z pokrowcem: 1040g
- materiał: PAD/PVC, wodoodporny
- kolor: czarny z szarymi wstawkami
- 2 główne komory boczne zapinane na zamek
- 2 zewnętrzne kieszenie na komorach bocznych, zapinane na zamek
- 2 zewnętrzne kieszenie z tyłu do przewozu bidonu lub butelki (maks. 1,5 litra / jedna kieszeń)
- kształt sakwy umożliwia przypięcie dodatkowego bagażu na wierzchu
- na wierzchu 4 uchwyty oraz gumka ze stoperem, umożliwiająca przymocowanie dodatkowego bagażu
- pokrowiec przeciwdeszczowy i przeciw zabrudzeniu w żółtym kolorze, dobrze widoczny
- duże elementy odblaskowe na pokrowcu
- 4 duże elementy odblaskowe na bocznych komorach i z tyłu sakwy
- wewnętrzne mocne usztywnienie na bocznych komorach od strony koła
- sakwa wraz z pokrowcem jest wodoodporna ale nie jest całkowicie wodoszczelna

Plusy:

- wygodne, uniwersalne mocowanie do bagażnika,

- możliwość przymocowania dodatkowego bagażu na wierzchu, po bokach (np. bidon, butelka z wodą),

- wyprofilowanie, które pomaga w niezahaczaniu piętą,

- szybki montaż i demontaż sakw na bagażniku,

- wyposażone w pokrowiec przeciwdeszczowy,

- kilka kieszonek umożliwiających tematyczne rozmieszczenie bagażu;

- szybki dostęp do bagażu - zamki błyskawiczne.

Minusy:

- nieznaczne zsuwanie się sakwy przy stawianiu roweru na sztorc/pionowo,

- dosyć ograniczona możliwość wykorzystania przestrzeni przy pakowaniu dużych gabarytowo przedmiotów (np. termos + aparat typu lustrzanka);

- sakwy nie są całkowicie wodoodporne.

Sakwy LRC 460 nie zawiodły nas podczas żadnej z wycieczek rowerowych. Nawet podczas jazdy w deszczu, dzięki pokrowcom przeciwdeszczowym nasze bagaże zawsze były suche, a miejsca na bagaż było wystarczająco.

Sakwy kosztują 109 zł, co moim zdaniem nie jest wygórowaną ceną za nie, szczególnie, że otrzymujemy dobrze zaprojektowany i wytrzymały produkt. Mogę go z całą świadomością polecić wszystkim tym, którzy potrzebują sakw na rekreacyjne wycieczki rowerowe lub użytkowanie w mieście. Do kupienia, wypożyczenia w naszym Sklepie.

Jeśli chcecie sprawdzić osobiście, jak sakwy Sport Arsenal, Crosso oraz Ortlieb sprawują się w trakcie wycieczek rowerowych, zapraszamy do naszego Centrum Testów działającego przy naszym sklepie w Warszawie - napiszcie wiadomość na adres sklep@dzieciakiwplecaki.pl. Pierwsze 2 dni testowania gratis przy zakupie dowolnych sakw w naszym Sklepie :)

Komentarze

Zalogowani użytkownicy nie muszą wpisywać kodu bezpieczeństwa. Zarejestruj się teraz lub zaloguj się jeśli masz już konto.