dzisiaj jest czwartek, 21 listopada 2024
Booking.com

Kliknij województwo, aby zobaczyć atrakcje.

Mapa atrakcji dolnośląskie kujawsko-pomorskie lubelskie lubuskie łódzkie małopolskie mazowieckie opolskie podkarpackie podlaskie pomorskie śląskie świętokrzyskie warmińsko-mazurskie wielkopolskie zachodniopomorskie

Kliknij województwo, aby zobaczyć wycieczki.

Mapa wycieczek dolnośląskie kujawsko-pomorskie lubelskie lubuskie łódzkie małopolskie mazowieckie opolskie podkarpackie podlaskie pomorskie śląskie świętokrzyskie warmińsko-mazurskie wielkopolskie zachodniopomorskie

Kliknij województwo, aby zobaczyć noclegi.

Mapa noclegów dolnośląskie kujawsko-pomorskie lubelskie lubuskie łódzkie małopolskie mazowieckie opolskie podkarpackie podlaskie pomorskie śląskie świętokrzyskie warmińsko-mazurskie wielkopolskie zachodniopomorskie

Bagażnik rowerowy / platforma rowerowa do przewozu 3-4 rowerów - Atera Strada Sport M3 - nasza opinia

2021-11-24 19:49

Podjęcie dezycji o przewożeniu rowerów na platformie rowerowej montowanej na haku zajęła nam kilka lat. O ile wożenie 1 czy 2 rowerów na dachu nie było większym problemem, to montaż 4 rowerów różnych rozmiarów i różnej wagi był wymagający czasowo i siłowo oraz powodował znacznie zwiększone spalanie paliwa. Był też bardzo mało wygodny, wręcz denerwujący. Trudności te potęgował fakt, że dysponowałem słabej jakości uchwytami rowerowymi.

Platforma Atera - Strada Sport M3 i widoczny zamontowany adapter na 4 rower.

Podjąłem dezyję o zakupie platformy rowerowej. W świadomości wielu Polaków istnieje głównie Thule oraz tańsze rozwiązania np. InterPack. Z różnych względów nie chciałem kupować Thule (to nie kwestia braku zaufania do jakości Thule, wprost przeciwnie - uważam ich produkty za świetne), a InterPack nie przekonywał mnie rozwiązaniami i jednak kilkoma opiniami o awaryjności (nie miałem ochoty wozić w samochodzie części zapasowych do 3-4 potencjalnych elementów, które najczęściej ulegały uszkodzeniom) i szukałem równie dobrej alternatywy dla Thule. Za rekomendacją znajomej, zdecydowaliśmy się na produkt niemieckiej marki Atera - Strada Sport M3 wraz z adapterem na 4 rower.

2 rowery dorosłe i 2 dziecięce. Bez problemu montowaliśmy na platformie także 4 dorosłe rowery.

Dane techniczne - bagażnik rowerowy na hak Atera Strada Sport M3

Pojemność: 3 lub 4 rowery (4 rower można przewozić po dokupieniu adaptera nr katalogowy 022624)
Ładowność (kg): 66,9
Głębokość (cm): 72
Szerokość (cm): 100
Wysokość (cm): 20 (złożony)
Masa (kg): 17,9
Odległość między rowerami: 18 cm
Pasuje do ram o średnicy (mm): 25-80
Maksymalna szerokość opony (mm): 2,4"
Odłączane uchwyty ramy: tak
Możliwość odchylania z rowerami: Tak
Zamknięcie roweru w uchwycie: Tak
Zamknięcie bagażnika na aucie: Tak
Pasuje do rowerów z hamulcami tarczowymi: Tak
Światła tylne: Tak
Wtyczka zasilająca: 13 pin

Platforma wykonana jest z aluminium (stelaż + uchwyty), wybrane elementy ze stali (uchwyt mocujący na haku) oraz z tworzyw sztucznych. Jeśli jej nie używamy, można zmieścić ją w bagażniku samochodu, ograniczając ryzyko kradzieży.

Odchylanie

Wybierając platformę bardzo zależało mi na funkcji odchylania platformy abym miał swobodny dostęp do bagażnika. Platformę odchyla się łatwo, w przypadku naszego samochodu (Ford Galaxy), który ma długą klapę bagażnika, czasami wymagane jest dodatkowe dociśnięcie platformy aby móc otworzyć bagażnik - gdy na platformie nie ma 4 rowerów. Po prostu docisk wtedy jest na tyle mały, że platforma nie odchyla się wystarczająco - brakuje 1-1,5 cm do pełnego otwarcia. W przypadku przewożenia 4 rowerów, takiego problemu nie ma.

Funkcja odchylania uchwytu zapewnia pełny dostęp do bagażnika samochodu bez zdejmowania rowerów. Ten przyjazny mechanizm obsługiwany jest stopą, umożliwiając podtrzymywanie odchylanych rowerów obiema rękami.

Montaż i użytkowanie

Platformę umieszcza się na haku bardzo szybko. Instalacja 4 rowerów, po wypracowaniu kolejności umieszcenia rowerów, zajmuje mi kilkanaście minut. Przemyślane i wytrzymałe pasy z zapinkami zapewniają wygodne i bezpieczne mocowanie kół rowerowych do prowadnic uchwytów. Rowery są pewnie trzymane. Czasami mam wrażenie, że odległość pomiędzy rowerami mogłaby być większa, ale montowałem na niej 4 różnej wielkości rowery (od 16" do 28"), także 4 rowery w rozmiarze 26" i 28" - montaż i demontaż za każdym razem przebiegały sprawnie.

Mam uwagę do słabej jakości zamków. Udało mi się otworzyć zamek platformy kluczem od ... haka, którego użyłem przez pomyłkę.

Platforma trzyma się pewnie haka, a dzięki przewożeniu rowerów za samochodem nie mamy problemów z wjazdem pod niskie przeszkody, jest też zdecydowanie ciszej w trakcie jazdy, nie odczuwam także znacznie zwiększonego zużycia paliwa, jak w sytuacji wożenia rowerów na dachu.

Co dla mnie równie istotne - gdy jesteśmy na wyjeździe stacjonarnym i musimy gdzieś podjechać z rowerami, np. na punkt startu wycieczki - montaż i demontaż zajmuje mi bardzo mało czasu.

Podsumowanie

Platforma była z nami na kilku długich wyjazdach (Suwalszczyzna, Pojezierze Drawskie, Austria, Szlak Orlich Gniazd, nad Morzem Bałtyckim, w kujawsko-pomorskim) i zawsze świetnie się spisuje. Niezależnie od tego, czy wieziemy rowery dzieci i nasze czy np. 4 dorosłe. Mamy za sobą kilka tysięcy kilometrów z zamontowaną platformą i zero przygód :)

Mogę polecić zarówno samą platformę Strada Sport M3 jak i przewożenie rowerów na haku. To naprawdę duża wygoda w porównaniu z przewożeniem takiej samej liczby rowerów na dachu samochodu :) Oczywiście różnicę widać przy większej liczbie rowerów. Zastanawiam się czy chciałoby mi się ją wyjmować i montować do przewozu np. tylko 1 roweru? ;) Tutaj chyba wybrałbym jednak montaż na dachu.

Ps. Bardzo dobre opinie ma także platforma polskiej firmy Aguri - niestety trafiłem na informacje o niej rok po zakupie opisanej platformy Atera. Miałem okazję zobaczyć jej działanie u kolegi i uważam, że to świetny produkt, konkurencyjny dla Thule czy Atera.

Komentarze

Zalogowani użytkownicy nie muszą wpisywać kodu bezpieczeństwa. Zarejestruj się teraz lub zaloguj się jeśli masz już konto.