dzisiaj jest czwartek, 21 listopada 2024
Booking.com

Kliknij województwo, aby zobaczyć atrakcje.

Mapa atrakcji dolnośląskie kujawsko-pomorskie lubelskie lubuskie łódzkie małopolskie mazowieckie opolskie podkarpackie podlaskie pomorskie śląskie świętokrzyskie warmińsko-mazurskie wielkopolskie zachodniopomorskie

Kliknij województwo, aby zobaczyć wycieczki.

Mapa wycieczek dolnośląskie kujawsko-pomorskie lubelskie lubuskie łódzkie małopolskie mazowieckie opolskie podkarpackie podlaskie pomorskie śląskie świętokrzyskie warmińsko-mazurskie wielkopolskie zachodniopomorskie

Kliknij województwo, aby zobaczyć noclegi.

Mapa noclegów dolnośląskie kujawsko-pomorskie lubelskie lubuskie łódzkie małopolskie mazowieckie opolskie podkarpackie podlaskie pomorskie śląskie świętokrzyskie warmińsko-mazurskie wielkopolskie zachodniopomorskie

Test przyczepki rowerowej Qeridoo Jumbo Kid 1 - wrażenia z użytkowania

2019-09-04 15:12

Wprowadzając narynek Jumbo, w mojej opinii Qeridoo wychodzi z segmentu przyczepek budżetowych do przyczepek klasy wyższej. Co ma na to wpływ moim zdaniem? Przede wszystkim piórowa amortyzacja, którą do tej pory stosował wyłącznie Chariot (Thule). Rozwiązanie w Jumbo jest trochę inne, ale naszym zdaniem spisuje się bardzo dobrze. Regulacja amortyzacji także jest wzorowana na tej z Chariot. Amortyzacja działa zdecydowanie płynniej niż sprężynowa w Sportrex czy SpeedKid.

Składanie

Aby złożyć przyczepkę, potrzeba odrobinę pracy. Do tej pory Qeridoo przyzwyczaiło nas, że przyczepki, które przychodziły można było złożyć momentalnie, napompować koła i jechać. Jumbo wymaga użycia kluczy imbusowym i śrubokrętu, ale złożenie nie nastręcza specjalnych trudności. Co należy zmontować? Amortyzację, osłonę amortyzacji i rączkę wersji spacerowej.

Wymiary

Jumbo jest przyczepką dużą, czasami mam wrażenie, że trochę za dużą. Jej szerokość to 75 cm (np. dwuosobowyBurley D'Lite jest szeroki na 79 cm) i długi, ok. 113 cm. Powoduje to z jednej strony dużo przestrzeni dla dziecka i na bagaże, a z drugiej niekiedy trudnosci ze schowaniem do bagażnika samochodowego. 

Bagażnik jest naprawdę spory, jednak moim zdaniem minusem jest poprzeczna belka, która ogranicza tę przestrzeń i możliwość umieszczenia tam większych bagaży. Z drugiej strony, nigdy nie umieszczałem w bagazniku przyczepki sakw, dużych plecaków czy toreb, nie powinno być to jednak specjalnym ograniczeniem.

Konstrukcja

Qeridoo czerpie sprawdzone ze sprawdzonych rozwiązań. I tak, w kabinie przyczepki jest możliwość uchylenia bocznej szybki (niestety tylko jednej, dwie szybki uchylane będą w wersji 2osobowej), dzięki czemu możemy spróbować choć trochę regulować temperaturę (takie rozwiązanie stosowane jest Thule Chariot Cougar). Osłona przeciwwiatrowa/przeciwdeszczowa zamykana jest zamkami błyskawicznymi, można ją także zwinąć i umieścić na górze przyczepki.

Amortyzacja działa bez zarzutu - wyłapuje wstrząsy, jest dosyć prosta w regulacji (trzeba się trochę nagimnastykować przy regulacji) i zdecydowanie poprawia komfort jazdy dziecka. Pracę amortyzatorów dostrzeżemy gołym okiem, potwierdza ją także nasza córka, która potrafi powiedzieć, w której przyczepce trzęsie i zaprotestować jeśli coś jej nie pasuje - w Jumbo nie protestowała :)

Przyczepka jest wysoka. Nie ma zastosowanej folii od spodu czy plastikowej płyty od wewnętrznej strony podłogi, ale jest na tyle wysoka, że raczej nie powinno być problemu z przemakaniem w trakcie jazdy po mokrej nawierzchni. Na pewno trzeba stosować błotniki rowerowe, jeśli nie chcemy aby masze dziecko miało oczy i buzię pełną piasku itp. podczas jazdy po lesnych ścieżkach.

Składanie przyczepki mogłoby być prostsze. Wyraźnie widać, że wzorowano się na Thule. Mnie osobiście nie sprawia trudności składanie przyczepki, uważam jednak, że mogło by to być trochę bardziej intuicyjne - trzeba odciągnąć czerwone gałki, odblokować motylki i popchnąć poprzeczną belkę do przodu.

Dyszel rowerowy niestety dalej jest montowany pod spodem przyczepki - w wersji spacerowej. Powoduje to, że trzeba odchylić przyczepkę do tyłu, dosyć mocno i wyciągnąć hol. Jeśli mamy w przyczepce śpiące dziecko, może to sprawic problem. Kolejny minus moim zdaniem należy się za sprawiające problemy koło spacerowe - czasami jest problem z jego zamontowaniem. Jest jednak duże, można je także zablokować w jednej pozycji, dzięki czemu dobrze sprawdza się w trudnym terenie.

Rączka jest wygodna, regulowana w kilku pozycjach. Niestety przykręcamy ją na stałe, co powoduje, że gdy chcemy zmniejszyć rozmiar przyczepki (np. podczas pakowania do samochodu), musimy użyć śrubokrętu aby ją zdemontować. Na rączce jest też hamulec, całkiem wygodne rozwiązanie, nawiązujące do Thule Chariot CX.

Dużym plusem moim zdaniem jest także zagłówek, który bardzo stabilnie trzyma główkę dziecka.

Na ściance bagażnika są dodatkowe kieszenie, w których można przechowywać różne drobiazgi. Niestety klapa nie pokrywa całości bagażnika, pozostawiając niewielkie obszary, przez które może wpadać woda - ale my i tak na wycieczkach wszystko pakujemy w worki foliowe :)

Bardzo fajnym rozwiązaniem jest możliwość dokupienia adaptera umożliwiającego mocowanie w niej fotelika Maxi Cosi (dotyczy leżaczków dla najmłodszych dzieci), co powinno ograniczyć wydatek na leżaczki Weber a jednocześnie pozwoli na jeszcze wygodniejszą jazdę dzieci. Montowaliśmy taki adapter, mimo braku instrukcji zajęło nam to niecałe 30 minut a fotelik pasuje do tego idealnie. Fotelik zakłada się na adapter bardzo łatwo, a kosztuje jedynie 105 zł.

Podsumowanie

Mimo nielicznych wad, Qeridoo Jumbo jest naprawdę udaną konstrukcją i moim zdaniem będzie jest dobrym wyborem, szczególnie dla osób, które nie chcą wydawać powyżej 2 tys. zł za dobrą przyczepką ze świetną amortyzacją. Co jeszcze? Widać, że Qeridoo przykłada dużą wagę do wygody dziecka, trochę do życzenia pozostawiają rozwiązania dla rodziców - ergonomia. Niestety po kilku miesiącach użytkowania nie możemy się wypowiedzieć o jej trwałości.

Aktualizacja:

W 2016 r. producent zdecydował o zaprzestaniu produkcji Jumbo 1 i wprowadzeniu modelu ulepszonego modelu z nazwą Qeridoo KidGoo w wersji 1 oraz 2 osobowej. Także dostępnej w naszym Sklepie - KidGoo 1 oraz KidGoo 2 w najnowszej wersji z 2017 r.

Co zmieniono w KidGoo? Obniżono środek ciężkości, dzięki czemu przyczepka jest b. stabilna, wprowadzono nowy hamulec (w rączce), zastosowano nowy dyszel i zaczep (naprawdę na wysokim poziomie!), nowe, szybko zdejmowane koło spacerowo-biegowe oraz wprowadzono wersję Sport (z hamulcami tarczowymi). Poprawiono wreszcie pokrywę bagażnika - przykrywa cały bagażnik :)

Jeśli chcecie sprawdzić osobiście, jak przyczepki sprawują się w trakcie jazdy, zapraszamy do naszego Centrum Testów działającego przy naszym sklepie w Warszawie - napiszcie wiadomość na adres sklep@dzieciakiwplecaki.pl. Pierwsze 2 dni testowania gratis przy zakupie dowolnej przyczepki w naszym Sklepie :)

Uwaga:

Wszystkich użytkowników (przyszłych oraz obecnych) przyczepek rowerowych zachęcamy do zapoznania się z artykułem "Wycieczki rowerowe z dziećmi" oraz trasami opisanymi w naszym portalu - tutaj.

Komentarze

Gość - Marcin 2015-07-22 16:12

Zastanawiam się nad zakupem jednej trzech przyczepek Queridoo: Sportex 1, SpeedKid2 lub Jumbo Kid 1. Dziecko prawie 3 lata, raczej z większych dlatego uwzględniam też SpeedKida2, zwłaszcza, że po złożeniu jest chyba najmniejszy a nie mamy zbyt dużego samochodu. To co jest dla mnie najistotniejsze to wygoda dziecka w środku, żeby nie miało odczuć klaustrofobicznych, a miało miejsce na swoje pluszaki i kwestie użytkowe. Kwestia trudności dla rodziców w tematach montażowych, czy że coś się trudniej rozpina jakoś pokonam ;) Który z tych trzech modeli nie wchodząc w szczegóły Pan by rekomendował do zakupu? Bo mam wrażenie, ze są bardzo podobne i czytając testy czy oglądając zdjęcia i tak nie wyłapię tego co widzi ktoś kto używał, czy ma z tym kontakt.

Gość - Marcin 2015-09-01 14:25

Przed zakupem trochę martwiła mnie opcja podnoszenia przyczepki w celu przełożenia dyszla do wersji spacerowej gdy dziecko jest w środku. Założyłem, że w ostateczności będę spacerował z dyszlem dopóki mała śpi, bo założenie kółka spacerowego to bezproblemowy moment. W praktyce okazało się, że wystarczy odkręcić w całości dyszel (dwie śruby) i przykręcić w odwrotnej pozycji. Całość szybko, bez problemu i podnoszenia wózka, mała nawet nie zauważa kiedy jej wózek z rowerowego robi się spacerowym.

Gość - Lukasz 2015-12-23 21:31

Czy przyczepka ma mozliwosc regulacji oparcia?

Gość - DWP 2016-01-03 23:00

W przyczepce można minimalnie regulować oparcie za pomocą pasków podtrzymujących oparcie.

Gość - Wojtek 2016-01-06 18:50

Do przyczepki można dokupić adapter do montażu fotelika samochodowego, w opisie napisane jest, że pasuje do fotelików Qeridoo i Maxi-Cosi. Może ktoś orientuje się czy adaptery pasują także do innych fotelików np. Recaro?

dwp 2016-01-27 17:21

Niestety sprawdzaliśmy tylko na Maxi Cosi - pasują, nie wiemy czy pasują do innych fotelików.

Zalogowani użytkownicy nie muszą wpisywać kodu bezpieczeństwa. Zarejestruj się teraz lub zaloguj się jeśli masz już konto.