Bagażnik Thule Pack 'n Pedal Tour Rack i sakwy serii Thule Pack 'n Pedal
Latem i jesienią 2014 r. mieliśmy okazję użytkować zarówno bagażnik, jak i sakwy Thule z serii Pack 'n Pedal. Chcieliśmy podzielić się z Wami wrażeniami o tych produktach. Jest to raczej prezentacja niż test, gdyż użytkowaliśmy je zbyt krótko aby rzetelnie się o nich wypowiedzieć.
Bagażnik Tour Rack
Moje pierwsze wrażenie, co to w ogóle jest? Nie przypomina w niczym bagażników, jakie stosowałem do tej pory. Zupełnie inny montaż, budowa… Nie, to nie może być skuteczne! I pewnie do mojego roweru też nie da się tego zamontować. Wziąłem instrukcję do ręki i po 30 minutach wszystko zamontowane. Trzyma się pewnie, wygląda solidnie. Nawet Amelce się spodobał! Pierwsze pozytywne zaskoczenie i nie ostatnie jak się okazało. Żeby go sprawdzić, jeździłem z nim wszędzie – po mieście, do pracy, poza miasto, na bazarek po zakupy. Wszędzie brałem też sakwy i maksymalnie je obciążałem. Wiozłem kilkanaście kilo i bagażnik bez problemu wytrzymał. Niestety nie ważyłem dokładnie ciężaru.
Odwiedziłem z nim zaprzyjaźniony sklep i serwis rowerowy, zarówno sprzedawcy jak i mechanicy (pasjonaci rowerów) byli pozytywnie zaskoczeni. Przymierzaliśmy bagażnik do kilku rowerów, w tym do rowerów z pełną amortyzacją (tzw. full) i do wszystkich pasował bez problemów.
Mnie bagażnik się bardzo spodobał, szkoda, że musiałem go oddać… Cena niestety wysoka, bo ok. 439 zł. Cena, jak za Tubusa. Czytałem też sporo zagranicznych forów i blogów, użytkowników tego bagażnika i wszyscy wypowiadali się o nim pozytywnie. Co ważne, użytkowali go zdecydowanie dłużej niż ja i na znacznie trudniejszych niż moje trasach!
Dane techniczne:
Waga: 900 g
Ładowność: 25 kg na górze/18 kg z boku
Sakwy
Użytkowałem 2 rodzaje sakw Thule – sakwy miejskiej Thule Pack ’n Pedal Commuter oraz małej sakwy Thule Pack ’n Pedal Adventure Touring.
Sakwa miejska Thule Pack ’n Pedal Commuter
Ta pierwsza rzeczywiście sprawdzała się w mieście. ponieważ do pracy zabieram zawsze notatniki, dokumenty itp., dobrze sprawdziły się dodatkowe kieszenie na takie dokumenty. Bez problemu mieściły się do sakwy także warzywa i owoce kupowane na bazarku na Dołku ;)
Sakwa jest funkcjonalna, bez problemu się roluje. Dodatkowy pasek umożliwia przełożenie jej przez ramię i transportowanie jak torby. Nie miałem okazji przetestować jej wodoodporności.
Dane techniczne:
Pojemność: 18 l
Masa: 1500 g
Kolor: Czarny
Wodoodporność: IPX5 (Całkowita ochrona przed strumieniem wody płynącej z różnych kierunków z wydajnością do 12,5 litra na minutę. Wodoodporność przy deszczu i zachlapaniu. Nadaje się dla turystyki pieszej, rowerowej, żeglarstwa. Należy pamiętać, że woda może przedostać się podczas zanurzenia lub skierowania silnego strumienia wody na przedmiot mający opisywaną klasę wodoszczelności - źródło definicji http://www.gokajak.com/CMS-6.html?aid=78)
Materiały: Wysoce wytrzymały nylon pokryty warstwą termoplastycznego poliuretanu (bez dodatku PCV)
Mała sakwa Thule Pack ’n Pedal Adventure Touring
Sakwa jest zgrabna, więc jeśli nie potrzebujemy naprawdę dużej sakwy, ta rozmiarowo jest moim zdaniem wystarczająca na całodzienne wycieczki czy jazdę po mieście. Na wycieczkę weekendową, czy z małym dzieckiem potrzebna byłaby dodatkowa sakwa. Wykonane z solidnego materiału, moim zdaniem porównywalny z Cordurą. Poręczna, w ciekawym kolorze (żółty), który niestety szybko się brudził – kurz, smar, trawa itp. Materiał ciężko jest utrzymać w czystości. Zastanawiam się czy proporcje długość/szerokość nie powinny być inaczej zachowane? Szersza i krótsza sakwa - dzięki temu mogłyby zmieścić się w niej szersze przedmioty. Niestety nie mam już możliwości zweryfikować moich wątpliwości.
Dane techniczne:
Pojemność: 15.5 l
Masa: 1320 g
Kolor: Czarny, żółty
Wodoodporność: IPX5 (Całkowita ochrona przed strumieniem wody płynącej z różnych kierunków z wydajnością do 12,5 litra na minutę. Wodoodporność przy deszczu i zachlapaniu. Nadaje się dla turystyki pieszej, rowerowej, żeglarstwa. Należy pamiętać, że woda może przedostać się podczas zanurzenia lub skierowania silnego strumienia wody na przedmiot mający opisywaną klasę wodoszczelności - źródło definicji http://www.gokajak.com/CMS-6.html?aid=78)
Materiały: Bez PCV
Podsumowanie
Bagażnik bardzo mi się spodobał. Nawet miałem ochotę go nabyć, ale odstraszyła mnie cena (w tej cenie można kupić legendarne już bagażniki wyprawowe marki Tubus, lub porządny bagażnik z równie porządnym kompletem 2 sakw wyprawowych - Ortlieb lub Crosso). W szczególności spodobał mi się system mocowania oraz nieduża waga. Komu mógłbym go polecić? Osobom, które posiadają rowery bez otworów montażowych na standarowe bagażniki a chcą jeździć z sakwami.
Jeśli chodzi o sakwy – porządny produkt, za zbyt wysoką moim zdaniem cenę. Mam wrażenie, że zdecydowanie za dużo płacimy za logo Thule - produkt dla koneserów? ;) Rozwiązanie mocowania jest zaawansowane technicznie, materiał, z którego wykonane porządny, ale moim zdaniem są za drogie. Podobno produkt wart jest tyle, ile kupujący jest w stanie za niego zapłacić. Uważam, że lepiej kupić sakwy Crosso lub Ortlieb.
My na swoich wycieczkach używamy posiadanych przez nas:
- Crosso Dry 60 (od późnej zimy 2016 r.) oraz Ortlieb Back-Roller City (od 2015 r.)
Wcześniej używaliśmy sakw czeskiego producenta Sport Arsenal z rekreacyjnej serii LRC.
Komentarze
Sam jestem uzytkownikiem tego bagaznika + stelaz boczny Thule od lat na przednim kole ...
Montaz bardzo latwy a po wyprawie istnieje mozliwosc szybkliego latwego demontazu ...
Co do obciazenia bagaznika miewalem wiecej kilo niz jest dopuszczalne ...
Bardzo dobry bagaznik ktory nie skrzypi nie gubi srobek i jest bardzo stabilny na bezdrozach .... Moge tylko polecic ...
Pozdrawiam
Zalogowani użytkownicy nie muszą wpisywać kodu bezpieczeństwa. Zarejestruj się teraz lub zaloguj się jeśli masz już konto.