dzisiaj jest piątek, 19 kwietnia 2024

Podróż na wakacje z niemowlakiem

2018-09-03 22:53

Zabierz ulubione zabawki

Przez długi czas zabieraliśmy ulubione zabawki Amelki. Oczywiście na początku mieliśmy wszystkie w zasięgu ręki Amelki co powodowało, że szybko się nimi nudziła. Po jakimś czasie Ania stwierdziła, że spróbuje je wyjmować raz na jakiś czas, później chować. Tak, jak robiła z zabawkami w domu. Skutkowało!

Co zabieraliśmy w podróż?

Zabawki, które na danym etapie rozwoju naszego dziecka były jej ulubionymi – np. żyrafa i lew, które były przymocowane na stałe przy jej łóżeczku; książeczki – „Koziołek Matołek” – pamiątka z wizyty w Pacanowie i inne. Oczywiście bawiła się też „w chowanego”, „a kuku”.

Zauważyliśmy, że nie ma jednej uniwersalnej metody. Wiele z porad, które dostaliśmy od znajomych lub znaleźliśmy w Internecie się nie sprawdziło. Po prostu każde dziecko jest indywidualnością. Szukaliśmy, a w zasadzie Ania szukała, swoich metod, co pozwalało jej lepiej skupić uwagę Amelki, ale jednocześnie czasem miałem wrażenie, że po długiej podróży to ona była bardziej zmęczona niż ja - kierowca.

Ponieważ nasz mały Szkrab lubi podróże, ale kiepsko znosi jazdę samochodem, musieliśmy wypracować sposoby, aby podróż samochodem nie była dla niej męcząca a jednocześnie pozwalała nam dotrzeć we względnym spokoju i przede wszystkim bezpiecznie do celu.

Kilka praktycznych i sprawdzonych przez nas sposobów, które można zastosować w trakcie podróży z małym dzieckiem:

Wyjedź w porze spania, podróż rozłóż na etapy

W dłuższą podróż staraliśmy się wyjeżdżać w porze snu Amelki, a pierwszy przystanek planować w miejscu, w którym mogliśmy wspólnie spędzić czas – odpocząć, zrobić obiadek, zmęczyć Szkraba. Na przykład jadąc nad morze zatrzymywaliśmy się nad jeziorem w Ostródzie i tam spędzaliśmy ok. 2 godzin. Ruszaliśmy w porze jej drugiej drzemki i tak udawało się dotrzeć prawie do celu. W drodze do Krakowa i w góry zatrzymywaliśmy się np. w okolicach Kielc. Skansen w Tokarni z dużym parkingiem był świetnym miejscem na tego typu przystanek.

Przygotuj odmierzoną porcję pokarmu

Przed wyjazdem do buteleczki wlewaliśmy gorącą wodę, chowaliśmy do termosu i gdy zgłodniała, mieszaliśmy z przygotowaną wcześniej porcją mleka.

Unikaj przegrzania i nadmiernej różnicy temperatur

Żeby nie włączać przez całą drogę klimatyzacji, (aby różnica temperatur w samochodzie i na zewnątrz nie była za duża) a dziecko się nie pociło, pod plecki kładliśmy pieluchę tetrową. Trzeba oczywiście pamiętać o częstym przepajaniu malucha.

Nasi znajomi, swoim kilkuletnim dzieciom w długiej podróży puszczają bajki na DVD ;)

A Wy, jakie macie sposoby na podróż z dzieckiem? Podzielcie się nimi!

Przed zaplanowaniem podróży warto skorzystać z serwisu GDDKiA informującym o utrudnieniach na drogach.