Chwyty rowerowe Blinker Grips – dla aktywnego bezpieczeństwa rowerzystów w ruchu drogowym
Będąc jeszcze w szkole podstawowej, bardzo chciałem razem z bratem wykonać kierunkowskazy do naszych rowerów. Instrukcja wykonania zawarta była w jednej z książek typu „Zrób to sam”.
Od niedawna w Polsce dostępne są chwyty rowerowe Blinker Grips, które spełniają taką właśnie funkcję. Dzięki zamontowaniu ich na kierownicy, możemy sygnalizować zamiar skrętu nie tylko ręką ale także kierunkowskazem. Używamy chwytów od kilku tygodni, dlatego chcieliśmy się podzielić z Wami naszymi spostrzeżeniami.
Chwyty Blinker Grips są ciekawym rozwiązaniem zwiększającym bezpieczeństwo rowerzystów, naszym zdaniem jednak, aby spełniały należycie swoją rolę musiałyby się spopularyzować, być powszechnie stosowane. Mam wrażenie, że jeszcze wielu kierowców nie jest świadomych, że rowerzysta może sygnalizować zamiar skrętu nie tylko ręką. Inna sprawa, że niestety niewielu rowerzystów to robi…
Wg mnie najbardziej przydatne mogą być poza miastem, szczególnie gdy zmierzcha lub jest szaruga, przede wszystkim na nieoświetlonych drogach lokalnych.
Chwyty rowerowe Blinker Grips w akcji
Kiedy używam ich w mieście, na ścieżkach rowerowych bądź dobrze oświetlonych ulicach, mam wrażenie, że jestem wystarczająco widoczny, także podczas sygnalizowania zamiaru skrętu – ciekawe, co na to kierowcy? Oczywiście skręt dodatkowo sygnalizuję wyciągniętą ręką - jak nakazuje prawo i obyczaj.
Producent reklamuje je jako odporne na działanie wody, prezentując jak polewa je wodą. My sprawdziliśmy to podczas wycieczki rowerowej i transportu roweru z zamontowanymi chwytami na dachu, kiedy jechały w deszczu przez ponad 2h i … działają bez zarzutu :)
Podsumowanie
Blinker Grips to ciekawa inicjatywa. Czy przyjmie się w Polsce? Obawiam się, że barierą przed powszechnym stosowaniem może być cena 229,99 zł brutto – to jednak sporo.
Komentarze
Zalogowani użytkownicy nie muszą wpisywać kodu bezpieczeństwa. Zarejestruj się teraz lub zaloguj się jeśli masz już konto.