Odszkodowanie za odwołany lot, czyli co musisz wiedzieć?
Jeśli podróżujemy, musimy liczyć się z losowymi sytuacjami. Lot może się opóźnić z wielu różnych przyczyn, zupełnie od nas niezależnych. Taka sytuacja krzyżuje nam plany i może sprawić, że nie zdążymy się przesiąść na kolejny samolot. Podobnie odwołanie lotu to nic innego, jak masa przeróżnych problemów, z którymi musi zmierzyć się pasażer. Nie każdy wie, że w przypadku odwołania lotu można starać się o odszkodowanie. Warto mieć, choć najmniejszą wiedzę na temat tego, co nam przysługuje oraz jak uzyskać ewentualne odszkodowanie za odwołany lot. Ta niewielka dawka wiedzy sprawi, że będziemy wiedzieli, jak powinniśmy się zachować, kiedy przewoźnik lotniczy podejmie negatywną w skutkach decyzję.
Co warto wiedzieć o odwołaniu lotu
Choć odwołany lot może naprawdę pokrzyżować naszą wizję podróży, nie możemy ulec panice. Linie lotnicze, w przypadku odwołania zaplanowanego lotu, zobowiązane są do tego, aby zapewnić swoim pasażerom stosowną opiekę. Mowa tu o napojach i pożywieniu. Jeśli zakupimy takie produkty na własną rękę, trzeba zachować paragony. W wyniku odwołania lotu mamy prawo do wykonania dwóch telefonów oraz wysłania potrzebnych maili. Przewoźnik powinien zapewnić nam także nocleg, jeśli sytuacja tego wymaga, a także transfer na trasie lotnisko - nocleg - lotnisko. Powinniśmy także wiedzieć, że możemy z takiej podróży całkowicie zrezygnować, a w związku z niedotarciem do miejsca docelowego, wnieść o zwrot pełnego kosztu bilety. Jeśli mamy jakiekolwiek wątpliwości, co do praw, które nam przysługują, warto wejść na stronę https://aircashback.com/ i wzbogacić swoją wiedzę. Warto pamiętać, że mamy również prawo złożenia skargi na przewoźnika lotniczego. Odszkodowanie za odwołany lot dotyczy także rezerwacji, w których przewidziana była przesiadka, a do odwołania lotu doszło już po odbyciu części naszej podróży. W takiej sytuacji linie lotnicze powinny nam zwrócić pełną sumę poniesionych kosztów. Dodatkowo zadaniem linii lotniczych jest zapewnienie nam bezpłatnego powrotu na lotnisko, z którego wylatywaliśmy.
Odszkodowanie za odwołany lot
Trzeba mieć świadomość, że nie każdy odwołany lot, jest gwarancją otrzymanego odszkodowania. Aby taka sytuacja miała miejsce, muszą zostać spełnione konkretne przesłanki. Po pierwsze rozporządzenie, na mocy którego staramy się o odszkodowanie, dotyczy określonego zasięgu terytorialnego. Mowa tu o granicach Unii Europejskiej. Wypłaty odszkodowania mogą oczekiwać osoby, których podróż zaczynała się lub kończyła na terytorium Unii Europejskiej. Oczywiście w tym przypadku przewoźnikiem musiała być linia z Unii. Zgodnie z tym samym rozporządzeniem, w przypadku lotów zaczynających lub kończących się poza UE, nie ma możliwości ubiegania się o zadośćuczynienie. Jeśli mamy jakiekolwiek wątpliwości, warto skorzystać z porad specjalistów, którzy na podstawie szerokiego wywiadu i opisu konkretnej sytuacji sprawdzą, jakie prawa nam przysługują.
Okoliczności, które wiele mogą zmienić
Otrzymanie odszkodowania zależy od wielu równych czynników. Istnieją pewne sytuacja, które sprawiają, że go nie otrzymamy. Pierwsza z nich ma miejsce, kiedy przewoźnik, na dwa tygodnie przed planowaną podróżą, poinformuje nas o odwołaniu lotu. Prawo do odszkodowania nie przysługuje także w sytuacji kiedy pasażer, na siedem dni przez planowaną podróżą, otrzyma informacje o przełożeniu lotu. Jednak i tu ważne są szczegóły. Lot nie może odbyć się wcześniej, niż dwie godziny w stosunku do wersji pierwotnej. Natomiast przylot do miejsca docelowego nie może się opóźnić więcej, niż cztery godziny.
Komentarze
Zalogowani użytkownicy nie muszą wpisywać kodu bezpieczeństwa. Zarejestruj się teraz lub zaloguj się jeśli masz już konto.