dzisiaj jest czwartek, 21 listopada 2024
Booking.com

Kliknij województwo, aby zobaczyć atrakcje.

Mapa atrakcji dolnośląskie kujawsko-pomorskie lubelskie lubuskie łódzkie małopolskie mazowieckie opolskie podkarpackie podlaskie pomorskie śląskie świętokrzyskie warmińsko-mazurskie wielkopolskie zachodniopomorskie

Kliknij województwo, aby zobaczyć wycieczki.

Mapa wycieczek dolnośląskie kujawsko-pomorskie lubelskie lubuskie łódzkie małopolskie mazowieckie opolskie podkarpackie podlaskie pomorskie śląskie świętokrzyskie warmińsko-mazurskie wielkopolskie zachodniopomorskie

Kliknij województwo, aby zobaczyć noclegi.

Mapa noclegów dolnośląskie kujawsko-pomorskie lubelskie lubuskie łódzkie małopolskie mazowieckie opolskie podkarpackie podlaskie pomorskie śląskie świętokrzyskie warmińsko-mazurskie wielkopolskie zachodniopomorskie

Dziecięcy rower szosowy Frog Road 67 - recenzja

2021-10-31 20:29

W teście przedstawiamy rower szosowy Frog Road 67 na kołach 24", dedykowany dla dzieci w wieku 8-12 lat.

Dla kogo dziecięcy rower szosowy Frog Road 67?

Zdecydowanie jest dla dzieciaków ze sportowym zacięciem, szczególnie tych, które startują w wyścigach i jeżdżą w klubach kolarskich. Dla dzieci, które mają siłę i kondycję aby dotrzymać kroku rodzicom, którzy lubią wsiąść na swoją szosę i pojechać po pięknej drodze. Rower jest przewidziany dla dzieci o wewnętrznej długości nóg 67 cm, ale mieliśmy przypadki, że wsiadały na niego mniejsze dzieciaki. Należy wtedy liczyć się z faktem, że po zatrzymaniu się będą musiały zejść z siodełka aby utrzymać rower.

Frog Road 67 waży 8,8 kg - nie jest to mało, gdy porównać z karbonowymi rowerami szosowymi dla dorosłych, ale zdecydowanie jest to waga, która jest adekwatna do możliwości dzieci.

Rower zaprojektowano w taki sposób aby był dostosowany do specyficznej budowy dzieci. Co to znaczy? Kierownica jest węższa - dlaczego poinna być węższa? Bo i szerokość barków dzieci jest węższa niż dorosłych, dlatego też dla komfortu jazdy powinny mieć węższą kierownicę.

Dźwignie hamulca są mniejsze - zarówno główne jak i pomocnicze umożliwiają dzieciom ich wygodne używanie, co zwiększa bezpieczeństwo jazdy. Nasza niewysoka 8 latka nie ma z tym problemu.

Korby są krótsze, dostosowane do wzrostu dzieci. Wszystko po to, aby młodym rowerzystom było możliwie najwygodniej i najbezpieczniej.

Budowa

Rama i widelec wykonane są z aluminium 6061 T6, dzięki czemu uzyskano niską wagę roweru, jednocześnie zapewniając jego wysoką wytrzymałość.

Kierownica i mostek - o szerokości 320 mm, czyli adekwatna do niedużej szerokości ramion dzieci - tak, aby ręce i dłonie układały się w linii prostej, umożliwiając lepszy balans i kontrolę roweru.

Siodełko - jest to typowe siodełko wyścigowe, w wersji dla małych rowerzystóww.

A Rozstaw osi - baza kół (mm) 910
B Kąt nachylenia rury posiodłowej  (w stopniach) 73
C Kąt nachylenia główki ramy (w stopniach) 73
D Efektywna długość górnej rury (mm) 461
E Długość główki ramy (mm) 100
F Długość łańcucha (mm) 390
G Długość rury posiodłowej (mm) 365
H Wysokość suportu (mm) 275

Koła i napęd

Rower wyposażono w lekkie obręcze w rozmiarze 24", na które można założyć jeden z 2 kompletów opon, jakie dostajemy w standardzie:

- Kenda K-191, 24"x1", Road, (ETRTO/ISO 23-540) - wąskie opony szosowe, które są założone fabrycznie;

- Kenda, K1153 24"x1”3/8 Cyclo-Cross, (ETRTO/ISO 37-540) - szersze opony terenowe. I na początek proponujemy zacząć jazdę na tych oponach. Dzięki wyraźnemu bieżnikowi i większej szerokości, są bezpieczniejsze dla początkujących kolarzy.

Proste korby o długości 127 mm (wizytówka Frog, dzięki czemu znacznie większa energia jest przekazywana na napęd), 9-rzędowa kaseta Shimano Acera HG-3, model 11-32 zęb, tylna przerzutka Shimano Sora oraz dźwignia zmiany biegów Microshift SBR492S, 9-speed, Jnr rapidfire plus, aluminium canti/roller-brake zapewniają bardzo dobre osiągi - możliwość zmiany biegów pomimo niewielkich dłoni, dostosowanie przełożenia w zależności od terenu (dzieciaki nie mają problemu z jazdą w terenie pagórkowatym) oraz bezpieczne zatrzymanie roweru w sytuacjach tego wymagających.

Dźwignie zmiany biegów w wersji juniorskiej, dzięki czemu mali rowerzyści nie mają problemów ze zmianą biegów.

Nie zdecydowano się na zamontowanie w rowerze przednich przerzutek z przodu i 3 rzędowej kasety, m.in. z powodu ograniczeń wagowych. Dodatkowo, dla dzieci, które dopiero uczą się efektywnej jazdy na rowerze szosowym, mają problem z właściwym dobraniem przełożeń gdy jest ich zbyt dużo - większa liczba biegów z reguły wprowadza zamieszanie i problemy.

 
Hamulce Oryx umożliwiają pewne zatrzymanie roweru nawet przez dziecko.

Do zmiany biegów nie trzeba włożyć dużo siły, odbywa się to przy użyciu prawej dźwigni zmiany biegów zamontowanej na kierownicy, na takiej samej zasadzie jak w rowerach dla dorosłych. Działa świetnie i umożliwia zmianę biegów i hamowanie bez konieczności zdejmowania rąk z kierownicy. Nasi mali testetrzy opanowali to bardzo szybko, są naprawdę proste w użyciu.

Rower posiada dźwignie hamulca Tektro RL570 (zintegrowane z dźwignią zmiany biegów) oraz dodatkowo zintegrowane dźwignie pomocniczne, dzięki czemu jazda w bardziej wyprostowanej i wygodnej pozycji jest bezpieczna, umożliwia bowiem bezproblemowe zatrzymanie roweru. A zapewniają to hamulce Tektro Oryx 992AG. Dźwignie wykonane są z aluminium i nawet drobna 8 latka nie ma problemu z dosięgnięciem ich i zatrzymaniem roweru. Są to hamulce, które są stosowane prze czołowe firmy produkujące rowery dla dzieci.

Kształt kierownicy zapewnia również łątwy dostęp do dźwigni hamulcowych podczas jazdy, zapewniając wygodniejszą i pewniejszą pozycję podczas jazdy.

Frog Road w terenie

Frog Road, dzięki drugiemu, terenowemu kompletowi opon (szerokość 1”3/8) jest rowerem, którym dziecko może bez problemu zjechać na drogi leśne czy szutrowe i doskonale sobie na nich poradzi. W takiej konfiguracji testowała go zarówno nasza Amelka jak i jej koleżanka, która na co dzień jeździ na bardziej turystyczym niż sportowym WOOM 5, więc przesiadka na mocno sportowego Frog Road 67 była dla niej wyzwaniem. Bardzo im się spodobał ten rower i w trakcie jednej z wycieczek, dziewczyny mocno rywalizowały o możliwoźć jazdy szosą :)

Szerokie opony i dodatkowe dźwignie hamulcowe w dziecięcym rowerze szosowym Frog Road 67.

Szerokie opony i dodatkowe dźwignie hamulcowe w dziecięcym rowerze szosowym Frog Road 67.

Podsumowanie

Jeśli chcecie aby Wasze dziecko rozpoczęło przygodę z kolarstwem szosowym, to Frog Road 67 jest świetnym wyborem. To rower przygotowany pod dzieci, tak aby mogły czerpać maksimum radości i przyjemności z jazdy, stworzony z dbałością o małych rowerzystów. Dostępny w kilku wersjach kolorystycznych a do przetestowania i zakupienia w naszym sklepie - https://www.sklep.dzieciakiwplecaki.pl/?319,rower-szosowy-frog67-road-24-cale

Komentarze

Zalogowani użytkownicy nie muszą wpisywać kodu bezpieczeństwa. Zarejestruj się teraz lub zaloguj się jeśli masz już konto.