Jak złożyć rowerek Frog - instrukcja krok po kroku
W sytuacji zakupienia roweru Frog z wysyłką po otrzymaniu paczki należy go przygotować go do jazdy. Można zrobić to samodzielnie lub oddać go do profesjonalnego serwisu rowerowego. Jeśli chcemy zrobić to samodzielnie, poniżej instrukcja, jak to zrobić.
Złożenie i przygotowanie do jazdy Frog 40/ Frog 44 wymaga:
- dokręcenia kierownicy i ustawienia pozycji adekwatnie do wzrostu i preferencji dziecka;
- zamontowania koła przedniego;
- przełożenie linek hamulcowych i wyregulowania hamulców;
- zamontowania siodełka;
- zamontowania pedałów;
- montażu odblasków, dzwonka i błotników;
- czasami wymagane jest poluzowanie napięcia łańcucha.
Złożenie i przygotowanie do jazdy Frog na kołach 20" (Frog 52 / Frog 53 / Frog 55) / Frog 62 i wyższych wymaga:
- dokręcenia kierownicy i ustawienia pozycji adekwatnie do wzrostu i preferencji dziecka;
- zamontowania koła przedniego;
- przełożenie linek hamulcowych i wyregulowania hamulców;
- zamontowania siodełka;
- zamontowania pedałów;
- montażu odblasków, dzwonka i błotników;
- ew. wyregulowania przerzutki.
Do montażu wymagane są:
- zestaw kluczy imbusowych - najlepiej dobre rowerowe;
- klucze do przykręcania pedałów lub po prostu klucz płaski rozmiar 15 mm (nie może być zbyt szeroki)
- klucz typu krzyżak do zamontowania dzwonka i ew. regulacji hamulców.
W pudełku znajdują się:
- rower;
- siodełko;
- pedały;
- błotniki;
- odblaski;
- szybkozacisk do zamknięcia koła przedniego (Frog 52 i wyższe) lub śruby M6 z haczykami (Frog 40 i Frog 48);
- dzwonek.
Po wyjęciu roweru z opakowania należy usunąć elementy ochronne, opaski mocujace, elementy ochronne osi kół oraz oraz widelca przedniego. Należy to robić ostrośnie aby nie uszkodzić lakieru. Oczywiście najwygodniej montować rower na stojaku serwisowym, gdy jednak go nie posiadamy, poprośmy kogoś o asystę, np. przy przytrzymaniu roweru.
Jeśli nie czujecie się na siłach, poproście o złożenie roweru wykwalifikowanego mechanika w serwisie rowerowym.
1. Montaż kierownicy
W rowerach Frog kierownica mocowana jest do mostka za pomocą 4 śrub. Do poluzowania czterech śrub na mostku będziesz potrzebował klucza imbusowego o rozmiarze 4 mm. Należy ustawić odpowiednią pozycję kierownicy a następnie dokręcić wszystkie śruby z odpowiednią, równomierną dla wszystkich siłą. Najlepiej wkręcać je po kolei, stopniowo, nie dokręcamy śruby do końca za pierwszym razem lecz robimy to w kilku próbach.
Dokręcanie kierownicy do wspornika w rowerze Frog. |
Dokręcenie śrub wspornika kierownicy. |
2. Montaż przedniego koła
W celu zamontowania koła przedniego należy rozpiąć przedni hamulec poprzez wypiecie koncówki fajki z ramki łączącej. Następnie umieścić koło w widelcu i zakręciś śruby M6 (Frog 40 oraz Frog 48) / lub zamknąć szybkozacisk w przypadku rowerów z szybkozaciskiem (rowery Frog 52 i większe).
Szybkozacisk umieszczony w kole roweru Frog.
Koło zamocowane za pomocą szybkozacisku w rowerze Frog. Należy pamiętać o prawidłowym zamknięciu zacisku koła.
W rowerach Frog 40 oraz Frog 48 należy zwrócić szczególną uwagę na właściwe położenie podkładek zabezpieczających koło przed wysunieciem w przypadku poluzowania srub mocujacych. UWAGA !!! Noski podkładek zabezpieczajacych należy umiescic w odpowiednich otworach w widelcu. Jak na zdjęciu poniżej.
Zabezpieczenie kół w rowerach Frog 40 oraz Frog 48.
3. Regulacja hamulca i przełożenie linek hamulcowych
Rowery Frog przychodzą z fabrycznie umieszczonymi linkami hamulca odwrotnie niż w Polsce. Należy wypiąć linki z klamek i umieścić we właściwej klamce. Nie jest to trudne. Poniżej zdjęcie oraz link do filmiku producenta.
Po zamontowaniu koła przedniego i przepięciu linek hamulca należy dokonać korekty ustawienia ramion hamulca przedniego oraz tylnego za pomocą śrub regulacyjnych. Czynność tę wykonuje się w celu uzyskania optymalnej pozycji klocków hamulcowych względem obręczy kół. Czasami wymagane jest ustawienie klocków aby po zaciśnięciu szczęk, stykały się pełną powierzchnią z obręczą koła.
Regulację siły nacisku wykonuje się za pomocą śruby regulacyjnej.
Prawidłowo działający hamulec zaciska równomiernie ramiona hamulca (szczęki) jak na filmiku poniżej.
4. Montaż siodełka
Siodełko należy umieścić w otworze ramy. Należy zwrócić szczególną uwagę na wskaźnik maksymalnego wysunięcia wspornika siodełka (przerywane pionowe kreski na
wsporniku). Nie powinien on być widoczny. W rowerach Frog 40 i Frog 48 siodełko zamykane jest śrubą, w rowerach Frog 52 i większych za pomocą szybkozacisku.
5. Montaż pedałów
Do przykręcenia pedałów potrzebny jest klucz 15 mm. Należy przykręcić je bardzo mocno (z siłą ok 40 Nm) zgodnie z oznaczeniami na koncówkach osi:
R - pedał prawy (wkręcamy w prawo zgodnie z ruchem wskazówek zegara)
L - pedał lewy (wkręcamy w lewo przeciwnie do ruchu wskazówek zegara)
Na początku delikatnie wkręćmy pedał ręką aż gwint pedału chwyci korbę a następnie dokręćmy kluczem.
Z której strony montować pedały?
Pedał PRAWY - siedząc na rowerze po prawej stronie rowerzysty (tam gdzie tarcze, od strony napędu - łańcucha)
Pedał LEWY - siedząc na rowerze po lewej stronie rowerzysty.
Poniżej zdjęcie prezentujące, w którym miejscu są oznaczenia pedałów.
Uwaga! Zbyt słabe dokręcenie albo odwrotne wkręcenie (prawego w lewy i odwrotnie) spowoduje uszkodzenie gwintu, co nie jest objęte gwarancją.
Niekiedy w rowerach w rozmiarze Frog 40 i Frog 48 konieczne jest poluzowanie łańcucha. Aby to zrobić należy odkręcić śruby M6 w tylnym kole, poluzować śrubę regulacji napięcia łańcucha. Łańcuch należy rozluźnić, tak aby nie było żadnego oporu przy kręceniu pedałami.
6. Montaż dzwonka i odblasków
Dzwonek montujemy na kierownicy. Należy odkręcić śrubę mocowania i ją wyjąć. Następnie rozchylić mocowanie, umieścić dzwonek na kierownicy i zakręcić śrubę.
Odblaski montujemy na szprychach kół (pomarańczowe i białe) oraz na kierownicy i na siodełku, wg schematu jak na zdjęciach poniżej.
Odblask tylny montujemy poprzez wciśnięcie odblasku w szyny siodełka. |
|
7. Montaż błotników
Instrukcja montażu błotników w rowerach Frog 52 i większych znajduje się na stronie producenta - link tutaj.
8. Montaż nóżki - nie jest dołączana do roweru
Zamontowanie nóżki wymaga klucza 15 mm, taki sam rozmiar jak do przykręcenia pedałów. Należy wykręcić śrubę z nóżki, nóżkę podłożyć pod ramę, górną plakietkę przełożyć nad ramą i dokręcić śrubą. Następnie wyregulować wysokość za pomocą klucza imbusowego.
9. Montaż osłony na łańcuch - Frog 40 i Frog 44
Jeśli konieczne jest zamontowanie pełnej osłony na łańcuch (my jeździmy bez) podajemy link do instrukcji, którą opracowaliśmy - instrukcja montażu osłony.
10. Dodatkowe informacje
Polska wersja instrukcji obsługi roweru znajduje się tutaj - instrukcja Frog.
Na rower udzielana jest 2 letnia gwarancja, natomiast 5 letnia gwarancja na ramę i widelec jest udzielana przez producenta pod warunkiem rejestracji produktu na stronie https://www.frogbikes.biz/warranty/apply - do czego oczywiście zachęcamy!
Jeśli nie jesteście pewni czy sobie poradzicie, poproście o złożenie roweru wykwalifikowanego mechanika z serwisu rowerowego.
8. Podsumowanie
Życzymy udanego użytkowania i pamiętajcie o okresowym sprawdzaniu elementów mocujących, hamulców i wszystkich śrub. Ciśnienie w oponach należy sprawdzać i dopompować co 2-3 tygodnie. Łańcuch, wolnobieg, kasety warto przeczyścić i nasmarować co jakiś czas :) Zalecane wartości ciśnienia powietrza w oponach podane są na oponach.
Gdy już złożycie rower, życzymy Wam abyście wybrali się na którąś z opisanych u nas tras rowerowych lub ułożoną przez siebie :)
Prosimy o nie kopiowanie powyższej instrukcji. Opracowanie jej wymagało od nas wykonania zdjęć, stworzenia opisu i oczywiście wielokrotnego złożenia rowerów. Jeśli jesteś właścicielem / pracownikiem sklepu i chcesz wykorzystać tę instrukcję w swoim sklepie, zamieść aktywny link do niej lub po wydrukowaniu podaj adres naszego portalu - www.dzieciakiwplecaki.pl - dziękujemy!
Komentarze
Zalogowani użytkownicy nie muszą wpisywać kodu bezpieczeństwa. Zarejestruj się teraz lub zaloguj się jeśli masz już konto.