dzisiaj jest sobota, 20 kwietnia 2024

Jak utrwalić wspomnienia z wakacji?

2024-03-24 23:42

Czasami łapiemy się na tym, że niektórych zdjęć nie widzieliśmy od wielu lat... A przecież mamy je pod ręką, w komputerze, na którym dużo pracujemy (niestety, wolelibyśmy, aby było inaczej). Jakiś czas temu zobaczyliśmy u naszych rowerowych znajomych album, ale nie tradycyjny z wsuwanymi zdjęciami za foliową wsuwkę, tylko w formie fotoksiążki. Te tradycyjne albumy też miały swój urok - podpisywanie, wkładanie zdjęć, układanie chronologicznie. Natomiast znajomi robili swoje  fotoksiążki co roku odkąd pojawiły im się dzieci. Jeden album dla każdego roku ze zdjęciami z podróży, wycieczek, wyjazdów, ważnych sytuacji w życiu rodzinnym. Wspaniała rzecz!

My też postanowiliśmy zrobić coś takiego, w zasadzie już dawno, ale zawsze brakowało czasu. Impuls przyszedł w maju, gdy otrzymaliśmy bon na wykonanie foto książki w CEWE. Jak stworzyć taki album w CEWE FOTOKSIĄŻKA? Przede wszystkim na początek należy pobrać aplikację do stworzenia CEWE Fotoksiążki.

Aplikację projektową do stworzenia CEWE FOTOKSIĄŻKI można pobrać od jednego z 10 partnerów. I to w zasadzie chyba najprostsza sprawa. Później zaczynają się schody, czyli przeglądanie i wybieranie spośród tysięcy zdjęć! Tak, niestety wciąż nie nauczyliśmy się selekcjonowania i wybierania najlepszych zdjęć natychmiast po ich wykonaniu. Selekcja tych dobrych lub świetnych z setek podobnych, nieudanych, nieostrych trwała godzinami... Efekt jednak wart poświęcenia czasu. W innym wypadku oglądanie zdjęć kończy się na przewijaniu, a raczej klikaniu strzałki "dalej". Zupełnie inaczej gdy z kilkudniowego wypadu jest kilkadziesiąt świetnych zdjęć. Tak robi nasz kolega, który jak twierdzi, "w podróży jest łatwo selekcjonować zdjęcia. Siedzisz w autobusie albo pociągu i wybierasz. A rękę sobie wyrobisz robiąc zdjęcia." Możliwe, rękę to sobie nawet wyrobiłem, zdjęcia robię podobno poprawne, i tyle! Cóż, gdy nie ma się tego czegoś, wyrobioną ręką oka i wyobraźni się nie nadrobi. Pogodziłem się z tym, szczególnie, że po wyjazdach z Kubą zawsze dostajemy trochę zdjęć od niego :)

Sama aplikacja jest bardzo przyjazna użytkownikowi, ale jej opanowanie zajmuje chwilę. Dodawanie zdjęć i stron w trakcie, edycja, kadrowanie, projektowanie każdej strony osobno, dziesiątki szablonów, inspiracji daje wiele możliwości... efekt pozytywnie nas zaskoczył! Szkoda tylko, że brakowało czasu, aby opisać  każde ze zdjęć. Ale przy kolejnej fotoksiążce czas znajdziemy na pewno!

Bardzo fajną inspiracją może być ten przykład fotoksiążki Podróże te małe i duże, obiecaliśmy sobie, że nasza następna będzie tak samo dopracowana! :)